close
12 Ιουλ 2007 290
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ
ΦΡΟΥΡΗΣΗΣ (Π.Ο.Υ.Ε.Φ.)
Χαλκίδα 11/07/2007
Αρ. Πρωτ.: 270
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΧΑΙΝΑ 7-9
(Εμπορικό Κέντρο FORUM)
Τ.Κ. 34100 - ΧΑΛΚΙΔΑ
ΤΗΛ: 2221062982
FAX: 2221062985
website: www.poyef.gr
e-mail: [email protected]
ΠΡΟΣ: Διεύθυνση Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού,
Τμήμα Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων


ΘΕΜΑ: Αναγνώριση πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας και χορήγηση κανονικής αδείας.


Κυρία Διευθύντρια, κύριε Διευθυντά,

Σχετικά με το ζήτημα (α σχετικό) το οποίο έχει ανακύψει αναφορικά με την χορήγηση κανονικής άδειας στους νεοεισερχόμενους στην Υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης (Υ.Ε.Φ.Κ.Κ.) του Υπουργείου Δικαιοσύνης συναδέλφους, οι οποίοι έχουν προϋπηρεσία στον δημόσιο τομέα επισημαίνουμε τα εξής:
Σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ.1 του Κανονισμού μας (Π.Δ. 215/12.10.2006) (β σχετικό) «οι εξωτερικοί φρουροί δικαιούνται, μετά τη συμπλήρωση ενός έτους από τον διορισμό τους, κανονική άδεια απουσίας με πλήρεις αποδοχές». Η διάταξη αυτή αποτελεί αντιγραφή του αντίστοιχου άρθρου 48 περί δικαιώματος κανονικής άδειας του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα (Ν. 2683/1999, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ. 2 άρθρο 1 του ίδιου ως άνω Κανονισμού «για το προσωπικό της εφαρμόζονται οι διατάξεις που αφορούν τους δημοσίους υπαλλήλους». Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, όπως έχει ερμηνευτεί αυθεντικά από την αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΕΣΔΑ, για τη θεμελίωση του δικαιώματος της κανονικής άδειας λαμβάνεται υπόψη το σύνολο της προϋπηρεσίας του υπαλλήλου σε οποιαδήποτε υπηρεσία του δημόσιου τομέα, που έχει πραγματικά εργαστεί (βλ. μεταξύ άλλων υπ. αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ. 51/297/28984, 28319/12.02.2001 έγγραφο του Διευθυντή της Γ´ Δ/νσης Κατάστασης Προσωπικού (γ σχετικό).
Εξάλλου και από τη γραμματική ερμηνεία των άνω διατάξεων προκύπτει ότι η πραγματική δημόσια υπηρεσία των συναδέλφων προσμετρείται «από τον διορισμό τους», δηλαδή από την τυπική θεμελίωση της δημοσιοϋπαλληλικής τους ιδιότητας, σε οποιονδήποτε φορέα ή υπηρεσία του δημόσιου τομέα, η οποία θεμελιώνεται από την ορκωμοσία τους και τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Εξάλλου, το σύνολο της πραγματικής αυτής υπηρεσίας λαμβάνεται υπόψη (όπως και έχει συμβεί άλλωστε) για την υπηρεσιακή και μισθολογική τους προαγωγή και εξέλιξη και την τοποθέτησή τους στο αντίστοιχο μισθολογικό κλιμάκιο. Είναι δηλαδή εκτός νόμου και λογικής το γεγονός οι συνάδελφοι να λαμβάνουν αποδοχές μισθολογικού κλιμακίου αναλόγου του πραγματικού χρόνου υπηρεσίας τους στο Δημόσιο, να έχει διοικητικά αναγνωριστεί η προϋπηρεσία τους, ενώ οι ίδιοι αυτοί συνάδελφοι να μην μπορούν να λάβουν κανονική άδεια, επειδή δεν τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους στο Δημόσιο μόνο για τον τομέα της χορήγησης κανονικής άδειας.
Τέλος τόσο στο άρθρο 12 Ν. 3388/05 (δ σχετικό) «θέματα εξωτερικών φρουρών και άλλες διατάξεις» όσο και στο άρθρο 1 του Π.Δ. 215/06, αναφέρεται σαφώς ότι, ότι δεν ρυθμίζεται από τις διατάξεις των άνω νομοθετημάτων εφαρμόζονται οι διατάξεις των λοιπών δημοσίων υπαλλήλων. Φυσικά σε κανένα νομοθέτημα που αφορά ειδικά τους Εξωτερικούς Φρουρούς, δεν ρυθμίζεται διαφορετικά από τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους η αναγνώριση της «πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας».
Κατόπιν των ανωτέρω είναι προφανές ότι θα πρέπει να τους χορηγηθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 17 παρ.1 Κανονισμού κανονική άδεια, επειδή πληρούν όλες τις προϋποθέσεις προς τούτο.
Παρακαλούμε για την άμεση απάντηση σας.


ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΟ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

-Ο-
ΠΡΟΕΔΡΟΣ


ΚΩΣΤΙΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
-Ο-
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΑΓΓΕΛΑΚΟΥΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ