close
3 Ιαν 2006 220
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ
ΦΡΟΥΡΗΣΗΣ (Π.Ο.Υ.Ε.Φ.)
Χαλκίδα 02/01/2006
Αρ. Πρωτ.: 006
ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΧΑΙΝΑ 7-9
(Εμπορικό Κέντρο FORUM)
Τ.Κ. 34100 - ΧΑΛΚΙΔΑ
ΤΗΛ: 2221062982
FAX: 2221062985
website: www.poyef.gr
e-mail: [email protected]
ΠΡΟΣ:
  • Υπουργό Δικαιοσύνης.
  • Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Δικαιοσύνης.


Κοινοποίηση:
  • Γεν. διευθύντρια Σωφρονιστικής Πολιτικής.
  • Διευθυντή Υ.Ε.Φ.Κ.Κ.
  • 1ο βάθμια σωματεία.
  • Ιστοσελίδα Π.Ο.Υ.Ε.Φ.

 

 

ΘΕΜΑ: Θεσμική και υλικοτεχνική ενίσχυση της Υπηρεσίας Εξωτερικών Φρουρών.

 

Κύριε Γενικέ Γραμματέα,

Το σύνολο των Εξωτερικών Φρουρών, παρακολούθησε εμβρόντητο την δολοφονία των δύο αστυνομικών από κρατουμένους φυλακών, κατά την διάρκεια μεταγωγής.
Ο κάθε ένας από εμάς, ήρθε νοερά στην θέση των δύο αστυνομικών και των οικογενειών τους. Η ταύτιση αυτή είναι απολύτως φυσιολογική, καθώς οι Εξωτερικοί Φρουροί εδώ και πέντε χρόνια έχουν εκτελέσει και εκτελούν δεκάδες παρόμοιες μεταγωγές, σε καθημερινή βάση.
Είναι απολύτως αλήθεια, ότι οι ελλείψεις και δυσλειτουργίες που παρουσιάζονται κατά την εκτέλεση των μεταγωγών, είναι απτές και κοινές, ανεξαρτήτως αν εκτελούνται από αστυνομικούς ή Εξωτερικούς Φρουρούς.
Η πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του Υπουργείου μας, εσείς προσωπικά, έχετε γίνει αποδέκτης δεκάδων υπομνημάτων και προτάσεων από την ομοσπονδία μας, που σχεδόν στο σύνολο τους έχουν γίνει δεκτά, κάποια έχουν δρομολογηθεί, άλλα κινούνται με χαρακτηριστική δυσκολία και άλλα έχουν βαλτώσει.

Συγκεκριμένα:
1. ΛΕΙΨΑΝΔΡΙΑ (Οι Εξ. Φρουροί καλύπτουν μόλις το 30% των οργανικών θέσεων).
Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Υπηρεσία Εξ. Φρουρών, είναι η λειψανδρία. Οι Εξ. Φρουροί καλύπτουν μόλις το 30% των οργανικών θέσεων. Φυσικά η σύνθεση των φρουρών δεν επαρκεί ούτε για την εκτέλεση των καθηκόντων της φρούρησης των φυλακών και των νοσοκομείων, κατά πόσο αυτών των μεταγωγών. Η Π.Ο.Υ.Ε.Φ. σε ανύποπτο χρόνο είχε καταθέσει μελέτη για τις νέες προσλήψεις, που φέρεται ότι θα πραγματοποιηθούν μέσα στο 2006, σύμφωνα με την οποία απαιτείται άμεση πρόσληψη τουλάχιστον 500 υπαλλήλων (συμπεριλαμβάνονται και οι τρεις νέες φυλακές).


2.Ν. 3388/05 Δικαίωμα αγοράς και οπλοφορίας ατομικού ιδιωτικού οπλισμού.
Παρότι έχει προβλεφθεί με τον Ν. 3388/05, που καταθέσατε και ψήφισε η Βουλή τον Σεπτέμβριο του 2005, επιλύονται μια σειρά από μείζονα θέματα που απασχολούσαν την υπηρεσία μας, σημαντικές επιμέρους διατάξεις του δεν έχουν ακόμα υλοποιηθεί. Συγκεκριμένα το δικαίωμα αγοράς ιδιωτικού ατομικού οπλισμού, ακόμα δεν έχει υλοποιηθεί με ευθύνη του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως, καθώς για να εφαρμοστεί η εν λόγω διάταξη, πρέπει να υπογραφεί εξουσιοδοτική Κ.Υ.Α. των δύο Υπουργείων. Το σχέδιο της Κ.Υ.Α. έχει αποσταλεί στο Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως, από τον Σεπτέμβριο έχουν πραγματοποιηθεί τρεις ή τέσσερεις συσκέψεις, έχουν γίνει όλες οι αλλαγές που πρότειναν οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. αλλά παρόλα αυτά … ακόμα εκκρεμεί !!! ¢ραγε, αν η αιματηρή απόδραση είχε θύματα Εξωτερικούς Φρουρούς, που φέρουν οπλισμό του 1911, ποιό θα ήταν το πρώτο θέμα σήμερα στις ειδήσεις; και ποιός θα έφερε την πολιτική και υπηρεσιακή ευθύνη, για την καθυστέρηση της υπογραφής της Κ.Υ.Α.;

3.ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.
Στην προαναφερθείσα Κ.Υ.Α. προβλέπεται και ο τρόπος και ο χρόνος εκπαίδευσης των Εξωτερικών Φρουρών που πλέον συστηματοποιείται και ορίζεται με τρόπο που καλύπτει πλήρως τις υπηρεσιακές ανάγκες. Ωστόσο, όπως προαναφέραμε ακόμα η Κ.Υ.Α. αποτελεί κενό γράμμα.


4.ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ (Κανονισμός λειτουργίας προσωπικού).
Με τον Ν. 3388/05, προβλέπεται η έκδοση προεδρικών διαταγμάτων για την λειτουργία της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης. Ο κανονισμός λειτουργίας αφορά θέματα καθαρά υπηρεσιακά (και όχι συνδικαλιστικές διεκδικήσεις) και ρυθμίζει με τρόπο απόλυτο και καθοριστικό τα καθήκοντα μας όπως: οι μεταγωγές κρατουμένων, φρούρηση φυλακών και νοσοκομείων, κ.α. Το σχέδιο των Π.Δ. είναι ήδη έτοιμο από το 2002, ως πόρισμα μιας επιτροπής που ασχολήθηκε με το παραπάνω αντικείμενο. Η Π.Ο.Υ.Ε.Φ. έχει να προτείνει μια σειρά από διορθώσεις, αξιοποιώντας τα έξι χρόνια υπηρεσιακής εμπειρίας και τριβής. Εκτιμούμε ότι πρέπει να συγκροτηθεί μια επιτροπή, που σε σύντομο χρονικό διάστημα (θα χρειαστούν περίπου 5-6 συνεδριάσεις) θα καταλήξει σε πόρισμα, ώστε να θεσμοθετηθούν τα Π.Δ.

5.ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Η/Υ (¸λεγχος στοιχείων μεταγόμενων και φρουρούμενων στα νοσοκομεία κρατουμένων. Αρχειοθέτηση και γραμματειακή υποστήριξη της Υπηρεσίας).
Η Ομοσπονδία μας, εξ' αρχής έθεσε ως προτεραιότητα την κάλυψη των κενών ασφάλειας που οφείλονται κυρίως στην έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής. Μέσα σ' αυτά τα πλαίσια, ζήτησε την εγκατάσταση ηλεκτρονικών υπολογιστών σ' όλες τις υπηρεσίες Εξ. Φρούρησης που με ασύρματη ή ενσύρματη σύνδεση, με την γραμματεία της φυλακής, να είναι σε θέση να γνωρίζει τα στοιχεία των κρατουμένων (ιατρικό και ποινικό ιστορικό).
6.Τα πλέον δύσκολα, λόγω αυξημένης επικινδυνότητας, αντικείμενα της εργασίας μας, είναι η εκτέλεση μεταγωγών και η φρούρηση στα νοσοκομεία. Οι συνοδοί των μεταγωγών, δεν γνωρίζουν για το κρατούμενο που μετάγεται αν:
α) για ποια αδικήματα εκτίει ποινή ή κατηγορείται,
β) σε τι πειθαρχικά αδικήματα έχει υποπέσει,
γ) το ιστορικό του (π.χ. απόπειρες απόδρασης),
δ) το ιστορικό υγείας του, όπως λοιμώδη και μεταδοτικά νοσήματα.
Ενώ οι φρουροί στα νοσοκομεία πέρα από όλα τα παραπάνω, επίσης δεν γνωρίζουν
α) τον εξουσιοδοτημένο δικηγόρο του,
β) τους συγγενείς που έχουν άδεια να επισκέπτονται τον κρατούμενο.
Σήμερα συνηθίζεται, να επιδίδεται ένα συνοδευτικό έγγραφο στους συνοδούς μεταγωγών, το οποίο έχει πάντα αναγραφόμενη την ένδειξη επικίνδυνος απόδρασης και αναγράφει μόνο το ονοματεπώνυμο του κρατούμενου και την πρόσφατη καταδίκη του ή γιατί κατηγορείται δηλ. ελλοχεύει ο κίνδυνος να εκτίει παλαιότερη ποινή για φόνο και να κατηγορείται για κλοπές και στο συνοδευτικό να αναγράφεται μόνο η κατηγορία των κλοπών.
Το άνω αίτημα, είναι απόλυτα δικαιολογημένο και επιβεβλημένο καθώς θα είναι δυνατό να γνωρίζουμε οποιαδήποτε στιγμή, το βαθμό επικινδυνότητας του κάθε κρατουμένου και το ιατρικό του δελτίο, ώστε να λαμβάνουμε κατάλληλα μέτρα σε περίπτωση μεταδοτικής ασθένειας.
Είναι προφανές, ότι η χρήση των στοιχείων αυτών θα είναι απόλυτα περιορισμένη στους αξιωματικούς της Υπηρεσίας, που είναι εκ του νόμου ανακριτικοί υπάλληλοι και εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, την ασφάλεια του κοινωνικού συνόλου και την προστασία της υγείας των συναδέλφων.

Κύριε Γενικέ Γραμματέα,

Είναι θέμα ζωής, προσωπικής προστασίας, κοινωνικής ασφάλειας και δυνατότητας ορθής εκτέλεσης του υπηρεσιακού καθήκοντος.
Οι άμεσες ενέργειες σας κρίνονται εκ των ου' άνευ.


ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΟ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

-Ο-
ΠΡΟΕΔΡΟΣ


ΚΩΣΤΙΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
-Ο-
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΑΓΓΕΛΑΚΟΥΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ