close
12 Ιουν 2009 234
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ
ΦΡΟΥΡΗΣΗΣ (Π.Ο.Υ.Ε.Φ.)
Κορυδαλλός 11/06/2009
Αρ. Πρωτ.: 275
Γραφεία:
Σολωμού 2 Κορυδαλλός
Τηλέφωνα επικοινωνίας:
2104958388
2104958588
Διεύθυνση Αλληλογραφίας:
Ταχυδρομικό γραφείο 1
Ταχυδρομική θυρίδα 91520
Τ.Κ. 18101 Κορυδαλλός
website: www.poyef.gr
e-mail: [email protected]
ΠΡΟΣ: κ. Υπ. Δικαιοσύνης.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
κ. Γεν. Γραμματέα.
κ. Ειδ. Γραμματέα.

 

ΘΕΜΑ: 'Eγγραφο του κ. Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, με αριθμό πρωτ. 90442/03-06-09 και θέμα: 'Eλεγχος των διευθυντών κατ. κράτησης, σχετικά με την καταβολή των εξαιρέσιμων (νυχτερινά, υπερωρίες, κ.α.)

 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Αφορμή για την παρούσα επιστολή, είναι το έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, με αριθμό πρωτ. 90442/03-06-09 το οποίο μας κοινοποιήθηκε.
Ο κύριος Γενικός Γραμματέας, για πρώτη φορά «αγγίζει» ένα ευαίσθητο για τους υπαλλήλους των καταστημάτων κράτησης ζήτημα, του τρόπου και μεθοδολογίας καταβολής εξαιρέσιμων στα κατ. κράτησης.
Το σημερινό σύστημα καταβολής των εξαιρέσιμων, δεν βασίζεται στις αρχές χρηστής διοίκησης, εκτίμησης των υπηρεσιακών αναγκών και δίκαιης κατανομής εξαιρέσιμων. Η καταβολή των εξαιρέσιμων, σήμερα, γίνεται με την «αρχή» της συγγένειας, της συνδικαλιστικής δράσης, της διοικητικής θέσης και γενικά με κριτήρια μη συμβατά με την πρέπουσα λειτουργία της Υπηρεσίας και την χρήση δημόσιου χρήματος!
Το έγγραφο του κυρίου Γενικού Γραμματέα, τον οποίο και ειλικρινά συγχαίρουμε, για την πρωτοβουλία του αυτή, αλλά και το ήθος του, ταράζει τα «λιμνάζοντα» νερά των κατ. κράτησης και επιχειρεί να «σπάσει» ένα απόστημα που για χρόνια ταλανίζει τον απλό υπάλληλο των κατ. κράτησης. Αντιλαμβανόμαστε, την ανησυχία κάποιων, οι οποίοι βλέπουν ότι κινδυνεύουν να χάσουν τον 2ο μισθό που μέχρι σήμερα λαμβάνουν.
Ωστόσο, κύριε Υπουργέ, κύριε Γενικέ Γραμματέα, η πρωτοβουλία αυτή δεν πρέπει να εξαντληθεί σε μια εγκύκλιο σας. Πρέπει να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος, των διευθύνσεων των κατ. κράτησης με ορκωτούς λογιστές και οι καταγγελίες για την οικονομική διαχείριση να ελέγχονται άμεσα και σε βάθος.

Επιτρέψτε μας, να καταγράψουμε, συντόμως, τις απόψεις μας:

  • Με τον Ν. 2721/99 συστήθηκε στο Υπουργείο Δικαιοσύνης ειδική υπηρεσία, με την επωνυμία «Υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης». Σκοπός και αποστολή αυτής είναι η εξωτερική φρούρηση των Καταστημάτων Κράτησης, η φρούρηση των νοσηλευόμενων κρατουμένων και η πάσης φύσεως μεταγωγή κρατουμένων. Το Σώμα είναι ένοπλο και ένστολο, έχει τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα της Ελληνικής Αστυνομίας τα οποία ορίζονται από ειδικές διατάξεις (Π.Δ. 215/06). Οι υπάλληλοι, που απαρτίζουν την υπηρεσία, υπάγονται διοικητικά στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι. Στελεχώνεται μόλις από χίλιους εξακόσιους (1600) Εξωτερικούς Φρουρούς, παρ’ όλο που έχουν συσταθεί τρεις χιλιάδες τριακόσιες σαράντα οργανικές θέσεις (3340).

  • Οι εξωτερικοί φρουροί διορίστηκαν το 2000, ωστόσο για πρώτη φορά καταβολή εξαιρέσιμων για αυτούς, για πρώτη φορά, έγινε το 2002. Αιτία ήταν, ότι στις προγενέστερες από το 2002 Κ.Υ.Α (εξαιρέσιμη προς συμπλήρωση και εκτός κανονικού εργασία, υπαλλήλων κατ. κράτησης), δεν γίνονταν ρητή αναφορά στην Υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης, ως εκ τούτου οι διευθυντές των κατ. κράτησης θεωρούσαν ότι οι υπάλληλοι αυτής της υπηρεσίας, δεν δικαιούνταν αποζημίωση για την παρεχόμενη εργασία. Ορθώς, λοιπόν, αποφασίστηκε από το 2002 και έπειτα και σε όλες τις Υπουργικές Αποφάσεις αποζημίωσης εξαιρέσιμων, να αναφέρεται ρητά ότι δικαιούχοι είναι και οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Κατ. Κράτησης.

  • Αποτελεί κοινό μυστικό στα καταστήματα κράτησης αλλά και στους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, ότι η αποζημίωση της δεδουλευμένης εργασίας στους υπαλλήλους των καταστημάτων κράτησης είναι στοχευμένη, άδικη και άνιση. Η Ομοσπονδία μας, πολλάκις, έχει καταγγείλει την αδικία που υπομένουν οι υπηρετούντες στην Υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης, οι οποίοι εργάζονται υπερωριακά και δεν αποζημιώνονται ποτέ ή σχεδόν ποτέ! Αντιθέτως, παρακολουθούν κάθε τρίμηνο να αποζημιώνονται με παχυλές αμοιβές, από όλους τους κωδικούς (νυχτερινά, υπερωρίες, εξαιρέσιμα, πέρα πενθημέρου, κ.α.) συγκεκριμένοι υπάλληλοι (με ονοματεπώνυμο) των καταστημάτων κράτησης, αρκετοί των οποίων δεν εκτελούν μάχιμη υπηρεσία αλλά υπηρεσία γραφείου! Δηλαδή οι στυλοβάτες των καταστημάτων κράτησης, οι εξωτερικοί φρουροί και το φυλακτικό προσωπικό, οι οποίοι έτσι και αλλιώς είναι οι πλέον κακοπληρωμένοι υπάλληλοι των φυλακών (κλάδος ΔΕ), δεν αποζημιώνονται την δεδουλευμένη υπερεργασία τους.

  • Υπεύθυνος για την ορθολογική κατανομή είναι ο διευθυντής της κάθε φυλακής, ο οποίος πρακτικά ως προς την κατανομή τους δεν ελέγχεται. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος, είναι ότι στην συντριπτική πλειοψηφία των καταστημάτων κράτησης, υπάρχει δυσανάλογη κατανομή των ωρών, μεταξύ τόσο των υπαλλήλων αλλά κυρίως μεταξύ Σωφρονιστικής Υπηρεσίας και Εξωτερικής Φρουράς. Σε μελέτη της Ομοσπονδίας μας, αποδείξαμε ότι η κατανομή των πέρα πενθημέρου εργασίας (δηλαδή της αποζημίωσης των κομμένων ρεπό) είναι 95% για τους διοικητικούς και τους υπαλλήλους της Εσωτερικής Φύλαξης και μόνο 5% για τους υπαλλήλους της Εξωτερικής Φρούρησης. Σας θυμίζουμε ότι, οι εξωτερικοί φρουροί αποτελούν το 40% του συνόλου του προσωπικού των καταστημάτων κράτησης και έχουν 55% κενές οργανικές θέσεις. Παρομοίως, οι συνάδελφοι μας, δεν αποζημιώνονται ούτε για νυχτερινή εργασία πέρα του υποχρεωτικού, ούτε για υπερωριακή εργασία.

  • Ζητούμενο παραμένει, για εμάς, πως είναι δυνατόν το 40% του προσωπικού των καταστημάτων κράτησης να μην κάνει χρήση καθόλου όλων αυτών των κωδικών, που υποτίθεται είναι για να καλύπτουν έκτακτες ανάγκες. Μόνο συγκεκριμένοι υπάλληλοι, συγκεκριμένων κλάδων, εργάζονται στις έκτακτες ανάγκες; Μπορούν υπάλληλοι γραφείου, να καλύπτουν έκτακτες ανάγκες; Στις έκτακτες μεταγωγές, στις δεκάδες φρουρήσεις νοσοκομείων, στις στάσεις, στις αποχές συσσιτίων, στις εορτές, ποιοι υπάλληλοι τελούν σε επιφυλακή και χωρίς ρεπό και άδειες και δουλεύουν έως και 50 ώρες την εβδομάδα στις υπερυψωμένες σκοπιές; Οι ημέρες ανάπαυσης που οφείλονται μόνο στην εξωτερική φρουρά Κορυδαλλού για παράδειγμα αγγίζουν τις 14.000 εργάσιμες ημέρες και πανελλαδικά τις 40.000. Στα περισσότερα καταστήματα κράτησης οι διευθυντές δεν έχουν πληρώσει από ίδρυση της υπηρεσίας μας, από το 2001, ποτέ (!) υπερωρία ή πέρα πενθημέρου εργασία στο προσωπικό της εξωτερικής φρουράς. Αναρωτιόμαστε, πλέον, γιατί αυτή η μεροληπτική συμπεριφορά στους Εξωτερικούς Φρουρούς; Γιατί εφόσον δεν επαρκούν οι πιστώσεις δεν καλύπτονται έστω μερικώς, κατά αναλογία, οι ανάγκες του συνόλου του προσωπικού, αλλά αποζημιώνονται για την εργασία τους μόνο ένα μέρος του προσωπικού των καταστημάτων κράτησης; Και μάλιστα, τις περισσότερες φορές, συγκεκριμένα άτομα;

         Οι προτάσεις μας, έχουν ως ακολούθως:

 

  • 'Eλεγχος του διευθυντή του καταστήματος κράτησης σχετικά με την κατανομή των εξαιρέσιμων. Δηλαδή την τακτική αποστολή στο τμήμα μισθοδοσίας, τόσο φωτοαντιγράφων των καταστάσεων πληρωμής, όσο και καταστάσεως με τα οφειλόμενα ρεπό όλων των υπαλλήλων του.

  • Δημιουργία οικονομικής επιθεώρησης στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, ώστε να ελέγχονται τα κατ. κράτησης.

  • Εξαίρεση ή δραστικός περιορισμός των εξαιρέσιμων για το σύνολο των διοικητικών υπαλλήλων και του επιστημονικού προσωπικού (πλην διευθυντή) από την κατανομή των νυχτερινών, υπερωριών και των πέρα πενθημέρων. Δεν δικαιολογείται ουδείς διοικητικός υπάλληλος ή μη μάχιμος υπάλληλος να εργάζεται πέρα πενθημέρου και υπερωρίες, όταν το προσωπικό φύλαξης και φρούρησης, στους οποίους βασίζεται η ασφάλεια και η εύρυθμη λειτουργία των κατ. κράτησης αδυνατεί να αποζημιωθεί λόγω έλλειψης χρημάτων. Επιπλέον, το φυλακτικό προσωπικό και οι εξωτερικοί φρουροί, δεν εργάζονται σε καθεστώς γραφείου, αλλά σε πολύ δυσμενέστερες συνθήκες. Το βάρος της εργασίας των διοικητικών υπαλλήλων, μπορεί να αντισταθμιστεί με την είσοδο επιπλέον προσωπικού (ένας επιπλέον υπάλληλος, ισοσταθμίζει με την εργασία του με πέντε (5) ημέρες εργασίας αντί των πέντε (5) χορηγούμενων πέρα πενθημέρου στις γραμματείες. Τέλος ακόμα και στην περίπτωση των διευθυντών των κατ. κράτησης των μικρών οργανικών μονάδων, πρέπει να υπάρξει περιορισμός των εξαιρέσιμων που μπορούν να κάνουν χρήση.

Ξεχωριστές αποφάσεις εξαιρέσιμων για το προσωπικό των υπαλλήλων εξωτερικής φρούρησης. ¼πως, αναλύσαμε και στην εισαγωγή του εγγράφου μας, το ισχύων σύστημα δηλαδή της μη ελεγχόμενης και κατά την κρίση του διευθυντή κατανομής των εξαιρέσιμων στους υπαλλήλους του, απλά σημαίνει ότι τα εξαιρέσιμα κατανέμονται μεταξύ συγκεκριμένων κυρίως υπαλλήλων και ότι περισσέψει στους υπολοίπους σωφρονιστικούς υπαλλήλους και σπανίως ή ποτέ στο προσωπικό των εξωτερικών φρουρών. Η πρακτική όλων αυτών των ετών, το έχει αποδείξει, πέρα από κάθε αμφιβολία. Οιοσδήποτε έχει αμφιβολία, για τα παραπάνω, μπορεί απλούστατα να ζητήσει τις καταστάσεις πληρωμών του 2008 από τα κατ. κράτησης θα διαπιστώσει ότι οι ΔΕ Φρούρησης είναι στις τελευταίες σελίδες και στην πρώτη σελίδα φιγουράρουν πάντα τα ίδια ονόματα, με τα ίδια ποσά, περίπου. Φρονούμε, ότι σε σχέση με την εξωτερική φρουρά, ο μόνος τρόπος να τύχει αξιοπρεπής και ίσης αντιμετώπισης είναι είτε να εκδοθούν ξεχωριστές αποφάσεις, είτε να υπάρξει ποσόστωση π.χ. το 40% των κωδικών να χρησιμοποιείται για την κάλυψη των αναγκών της υπηρεσίας εξωτερικής φρούρησης. Το ποσοστό αυτό θα μπορεί να μεταβάλλεται στο +/- μετά από αιτιολογημένη πρόταση του οικείου διευθυντή και απόφαση της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να επιτευχθεί αναλογικότητα και δικαιοσύνη, δεν μπορεί κάποιοι να αποζημιώνονται πάντα για την πρόσθετη εργασίας τους και κάποιοι άλλοι ποτέ.




ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΟ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

-Ο-
ΠΡΟΕΔΡΟΣ


ΚΩΣΤΙΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
-Ο-
ΟΡΓ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΛΑΖΑΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ