close
26 Μαρ 2009 243
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ
ΦΡΟΥΡΗΣΗΣ (Π.Ο.Υ.Ε.Φ.)
Κορυδαλλός 26/03/2009
Αρ. Πρωτ.: 145
Γραφεία:
Σολωμού 2 Κορυδαλλός
Τηλέφωνα επικοινωνίας:
2104958388
2104958588
Διεύθυνση Αλληλογραφίας:
Ταχυδρομικό γραφείο 1
Ταχυδρομική θυρίδα 91520
Τ.Κ. 18101 Κορυδαλλός
website: www.poyef.gr
e-mail: [email protected]
ΠΡΟΣ:
  • κ. Υπ. Δικαιοσύνης.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
  • κ. Γεν. Γραμματέα.
  • κ. Ειδ. Γραμματέα.
  • κ. Δ/ντή γρ. Υπουργού.

 

ΘΕΜΑ: Ενημερωτικό σημείωμα, για την κατάσταση της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης.

 

Κύριε Υπουργέ,

Με τον Ν. 2721/99, συστήθηκε στο Υπουργείο Δικαιοσύνης ειδική υπηρεσία, με την επωνυμία «Υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης». Σκοπός και αποστολή αυτής είναι η εξωτερική φρούρηση των Καταστημάτων Κράτησης, η φρούρηση των νοσηλευόμενων κρατουμένων και οι πάσης φύσεως μεταγωγές κρατουμένων. Το Σώμα είναι ένοπλο και ένστολο, έχει τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα της Ελληνικής Αστυνομίας τα οποία ορίζονται από ειδικές διατάξεις. Οι υπάλληλοι, που απαρτίζουν την υπηρεσία, υπάγονται διοικητικά στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι. Στελεχώνεται μόλις από χίλιους εξακόσιους (1600) Εξωτερικούς Φρουρούς, παρ' όλο που έχουν συσταθεί τέσσερεις χιλιάδες οργανικές θέσεις (4000).

Με την πρόσληψη των πρώτων εξωτερικών φρουρών, το 2000, ξεκίνησε και η λειτουργία της υπηρεσίας. Από την αρχή της λειτουργίας της, φάνηκαν τα πρώτα προβλήματα άλλα λόγω της αδυναμίας της υπηρεσιακής ηγεσίας να εναρμονιστεί και να αντιληφθεί τις ιδιαιτερότητες μιας ειδικής ένοπλης υπηρεσίας και άλλα δημιουργημένα τεχνηέντως από συνδικαλιστές και μη των σωφρονιστικών υπαλλήλων, οι οποίοι δεν συμφωνούσαν με μια αυτόνομη πειθαρχημένη και συγκροτημένη υπηρεσία, που δεν θα είναι υπό τον «διακριτικό» συνδικαλιστικό και υπηρεσιακό τους έλεγχο.

Για την επίλυση αυτών των δυσλειτουργιών, έγιναν δύο επιτροπές (ομάδες εργασίας), η μία λειτούργησε (έξι μήνες) από το τέλος του 2003 έως την αρχή του 2004 και η άλλη (τέσσερις μήνες) το 2005. Τα πορίσματα και των δυο, αν και συμμετείχαν διαφορετικά μέλη σε κάθε επιτροπή, ήταν περίπου ίδιου περιεχομένου και συνοπτικά πρότειναν την θεσμική ενίσχυση της υπηρεσίας με δικιά της ιεραρχία, την ίδρυση διεύθυνσης της υπηρεσίας (Δ.Υ.Ε.Φ.Κ.Κ.) στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, δικαίωμα αγοράς ατομικού οπλισμού, ειδικές εκπαιδεύσεις, κ.α. 'Oλα αυτά τα αποτελέσματα και συμπεράσματα μετουσιώθηκαν και εντάχθηκαν στον Νόμο 3388/05, στο Π.Δ. 215/06 και στην Κ.Υ.Α. ιδιωτικού ατομικού οπλισμού.

Επίσης, πάρθηκαν και μια σειρά από πολιτικές και υπηρεσιακές αποφάσεις για την περαιτέρω ενίσχυση της υπηρεσίας, οι οποίες εξαγγέλθηκαν και στα συνέδρια του συνδικαλιστικού μας φορέα, από όλους τους Υπουργούς, δηλαδή τόσο από τον κ. Αναστάσιο Παπαληγούρα όσο και αργότερα από τον κ. Σωτήριο Χατζηγάκη.

Συγκεκριμένα:

  • Προσλήψεις προσωπικού για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων εντός του 2008.
    - Διανύουμε το 2009 και ακόμα δεν έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός πρόσληψης.

  • Υπογραφή της Κ.Υ.Α. «κανονισμός λειτουργίας σχολής βαθμοφόρων» έως τα τέλη του 2008 και ανάδειξη της ιεραρχίας εντός του 2009.
    - Ακόμα δεν έχει υπογραφεί η συγκρότηση ομάδας εργασίας, που θα εξετάσει τον κανονισμό σχολής. Η σχετική απόφαση σύστασης της επιτροπής δεν έχει υπογραφεί από την πολιτική ηγεσία, παρ' όλο που είναι έτοιμη εδώ και ένα μήνα.

  • Υπογραφή της αναθεωρημένης Κ.Υ.Α. ιδιωτικός ατομικός οπλισμός.
    - Μετά την θεσμοθέτηση του κανονισμού λειτουργίας (Π.Δ. 215/06), έχουν διαφοροποιηθεί κάποιες διατάξεις ενώ κάποιες άλλες δημιουργούν δυσχέρειες στην εφαρμογή της Κ.Υ.Α., οπότε πρέπει να αναθεωρηθεί (ουσιαστικά να επικαιροποιηθεί). Το σχέδιο της Κ.Υ.Α. είναι έτοιμο έχει ολοκληρωθεί μετά από συσκέψεις της πολιτικής ηγεσίας, έχει ελεγχθεί νομοπαρασκευαστικά, έχει «εγκριθεί» από όλες τις προηγούμενες πολιτικές και υπηρεσιακές ηγεσίες (Υπουργούς, Γενικούς & Ειδικούς Γραμματείς), αλλά ακόμα δεν έχει σταλεί στο Υφυπουργείο Δημοσίας Τάξεως για να συνυπογράφει. Σημειωτέον, ότι αυτή τη στιγμή άλλα γράφει η άδεια οπλοφορίας των εξωτερικών φρουρών και άλλα ισχύουν από το Π.Δ. 215/06.

  • Κατασκευή σχολής Εξωτερικών Φρουρών.
    - Ανακοινώθηκε από τον κ. Σωτήριο Χατζηγάκη η κατασκευή σχολής σε χώρο του Ασπροπύργου (παλιό στρατόπεδο). Επίσης εναλλακτικά εξετάστηκε και η κατασκευή σχολής στο χώρο του Ελεώνα Θηβών. Δυστυχώς, δεν γνωρίζουμε αν έχουν προχωρήσει οι εξαγγελίες του κ. Υπουργού. Σας θυμίζουμε, ότι δεν υπάρχει σχολή εξωτερικών φρουρών παρ' όλο που προβλέπεται δίμηνη εισαγωγική εσώκλειστη σχολή και τρίμηνη εσώκλειστη σχολή βαθμοφόρων.

  • Μετεκπαίδευση προσωπικού εξωτερικής φρούρησης.
    - Προβλέπεται κάθε έξι μήνες, είχε αποφασιστεί και ανακοινωθεί ότι από το 2009, θα εφαρμόζεται το σχετικό χρονοδιάγραμμα. ¸ως σήμερα δεν υφίσταται σχετικός σχεδιασμός, ενώ το προσωπικό έχει να εκπαιδευτεί, τουλάχιστον, μια τριετία.

  • Αγορά υπηρεσιακού οπλισμού.
    - Ανακοινώθηκε η διάθεση κονδυλίου 320.000 ευρώ για την αγορά σύγχρονου ατομικού οπλισμού. Ο διαγωνισμός θα γινόταν μέσω του Υπουργείου Ανάπτυξης, εντός του 2008. Δεν γνωρίζουμε, τι απέγινε ο διαγωνισμός και το αντίστοιχο κονδύλι. Αυτό που γνωρίζουμε, είναι ότι σήμερα εκτελούμε υπηρεσία με οπλισμό του 1911 !!! και του 1935 !!! Ακόμα και τα περίστροφα που δανειστήκαμε από την ΕΛ.ΑΣ. τον Δεκέμβριο του 2008, δεν έχουν διανεμηθεί στο προσωπικό, για γραφειοκρατικούς λόγους και φρουρούνται στο συγκρότημα του Κορυδαλλού!

  • Αγορά υλικοτεχνικού εξοπλισμού, ένταξη δαπανών στο πρόγραμμα δαπανών του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, είχε ανακοινωθεί η προμήθεια αλεξίσφαιρων γιλέκων, φορητών ασυρμάτων, χειροπεδών, φακών, βραχείων ράβδων, σε ατομικό επίπεδο καθώς και υπολογιστών για τις Φρουρές.
    - Δεν υπάρχει σχεδιασμός για τα παραπάνω. Χαρακτηριστικά, σας γνωρίζουμε, ότι όλα τα παραπάνω υλικά, είτε ο κάθε συνάδελφος τα έχει προμηθευτεί από τον οβολό του, είτε συνάδελφοι εκτελούν υπηρεσία χωρίς αυτά, δηλαδή μόνο με την στολή τους!

  • Δίκαιη και ορθή κατανομή των εξαιρέσιμων και των υπερωριών.
    - Μετά από επανειλημμένες καταγγελίες του συνόλου των συνδικαλιστικών φορέων και πολλές φορές και υπηρεσιακών παραγόντων, είχε αποφασιστεί ο ορθολογισμός της κατανομής των εξαιρέσιμων, τα οποία σήμερα καταλήγουν σε λίγα και συγκεκριμένα άτομα στα καταστήματα κράτησης. Δυστυχώς ούτε σε αυτό τον τομέα, έχει σημειωθεί κάποια εξέλιξη ή καλύτερα δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια.

  • Επίσης, μεταξύ άλλων, είχε ανακοινωθεί και η αύξηση κατά 100 ευρώ μηνιαίως του μερίσματος του διανεμητικού λογαριασμού, αύξηση η οποία ουδέποτε δόθηκε.

Επιβαρυντικά στην στασιμότητα των παραπάνω εξαγγελιών, έχει λειτουργήσει και το γεγονός, ότι διαπιστώνεται καθημερινά έλλειψη ενδιαφέροντος και πρωτοβουλιών από την πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία, σε καίρια άμεσα τοπικά θέματα. Χαρακτηριστικά έχει καταγγελθεί και δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο για την:

α) εξαντλητική εργασία του προσωπικού του Κορυδαλλού, με άμεση συνέπεια στην ασφάλεια του καταστήματος κράτησης!

β) απομάκρυνση χωρίς αντικατάσταση του διοικητή της Φρουράς Κασσάνδρας (δηλαδή η υπηρεσία είναι ουσιαστικά ακέφαλη)!

γ) παράνομη φρούρηση νοσηλευομένων κρατουμένων στην Θεσσαλονίκη από τα αστυνομικά τμήματα της πόλης!

δ) συστηματική παραβίαση διατάξεων και κανονισμών, από τις διοικήσεις των Φρουρών ή τις διευθύνσεις των καταστημάτων κράτησης στην Κέρκυρα, Λάρισα, Κόρινθο και Πάτρα. Αναρωτιόμαστε, οι κανονισμοί ισχύουν μόνο για τους απλούς φρουρούς ; ; ;

ε) βελτίωση των, πραγματικά, άθλιων συνθηκών εργασίας (σπασμένα τζάμια, πεσμένες σκεπές, κ.α.) στα παλιά καταστήματα κράτησης όπως π.χ. 'Aμφισσα, Κω, Χίο, Κομοτηνή, κ.α. Μάλιστα, υποτίθεται, ότι η Θέμις Κατασκευαστική έχει προχωρήσει σε μελέτες για την βελτίωση αυτών των υπηρεσιών, αλλά έως σήμερα καμία τέτοια εξέλιξη δεν έχει διαπιστωθεί.

Κύριε Υπουργέ,

Τα παραπάνω δεν αποτελούν στείρες διεκδικήσεις της συνδικαλιστικής μας οργάνωσης, αλλά καίριες διατάξεις και ενέργειες που αποσκοπούν στην εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας μας και για τις οποίες συμφωνεί απόλυτα και η υπηρεσιακή ηγεσία. Εξάλλου, για την υλοποίηση των προαναφερθέντων δεσμεύτηκε δημόσια η προηγούμενη πολιτική ηγεσία σε πανελλαδικό συνέδριο της ομοσπονδίας μας.

Πράγματι, αν και όχι με την επιδιωκόμενη ταχύτητα, κρίνουμε ότι τα ζητήματα αυτά έχουν συζητηθεί εξαντλητικά και είναι πλέον ώριμα για την υλοποίηση τους. Παρ' ότι ο ρόλος του συνδικαλιστή είναι πάντοτε να διεκδικεί την βελτίωση της ασφάλειας και των συνθηκών εργασίας, γνωρίζετε ότι οι διεκδικήσεις μας είναι ορθολογικές και με υπομονή τις έχουμε θέσει. Ωστόσο, η πάροδος δύο και πλέον ετών από τις σχετικές εξαγγελίες, μας έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα αν όχι την πεποίθηση, ότι δεν αποτελεί για την πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία προτεραιότητα η επίλυση των προβλημάτων της υπηρεσίας μας και των συναδέλφων μας.

Το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας, θα συνεδριάσει τις επόμενες ημέρες, ώστε να εξετάσει τις εξελίξεις στα παραπάνω ζητήματα, τα οποία σήμερα είναι στάσιμα. Αυτονόητο, είναι ότι η μη ανάληψη πρωτοβουλιών, η μη υλοποίηση των υπεσχημένων από την πολιτική ηγεσία, θα έχει ως συνεπακόλουθο την έναρξη κινητοποιήσεων από τον συνδικαλιστικό μας φορέα.


ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΟ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

-Ο-
ΠΡΟΕΔΡΟΣ


ΚΩΣΤΙΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
-Ο-
ΟΡΓ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΛΑΖΑΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ